Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Kristina Olsson - 28 oktober 2010 21:36

Idag vill jag börja min blogg med några rader till er alla som är tagna ur en psalm som jag älskar.

 

"Du vet väl om att du är värdefull,

att du är viktig här och nu.

Att du är älskad för din egen skull,

för ingen annan är som du!"

 

Den är så fin och säger så mycket. Jag minns att jag hörde den första gången på min konfermation och den har hängt med sen dess. :)

 

Idag har det varit en ganska händelserik dag. Jag och H hade en slapp förmiddag, sen åkte H iväg till några kompisar och jag var med Jenny till second hand affären här i Kil. Jenny köpte jätte fina stövlar till Felicia, märkesstövlar för en fjärdedel av vad de kostar nya. Riktigt kap! Jag tycker om att handla second hand. Man sparar mycket pengar på det och man kan få tag i riktigt fina grejer. Sen sliter ju barnen grejerna så fort och det finns ju andra hål att stoppa pengarna i oxå :) Men självklart köper jag nytt till dom oxå men man kan göra riktiga kap på second hand om man bara vet vad man ska kika efter.

 

Min brukare ringde tidigare idag och ville jag skulle jobba ikväll men jag var tvungen att tacka nej för det var första föräldramötet på Amiras dagis ikväll och det ville jag ju inte missa. Han ringde en gång till efter det så jag ska jobba kvällen imorgon istället 15-20. Niclas är jättesnäll och passar Amira medans jag jobbar imorgon. Amira älskar verkligen Niclas, det är en av storfavoriterna det! :) Hon skriker rakt ut när han kommer och springer och kramar honom på en gång. Niclas hade lovat att ta Gabriel till Toys´r`us så Amira skulle få följa med dom dit och sen skulle dom åka till mormor.

 

Var ute på en liten shoppingrunda på Bergvik och Mitt i city med Jenny,Felicia, Niclas, Gabriel, Alexander och Amira idag. Alexander ville handla för pengarna han fick när han fyllde år så han köpte 2 spel och nån film. Jag hittade ett fint set med mössa och vantar till Amira på H&M för 59 kr, hoppas bara på att dom kan hänga med lite längre den här gången nu då.

 

Föräldramötet på Amiras dagis var trevligt men det höll på länge, nästan 2 timmar! 

 

Idag var jag och hämtade mina grejer på parktiken på skolan eftersom jag fått jobb och har slutat där nu. Jag ska eventuellt ha praktik de dagar jag inte jobbar men då blir det nånstans inom vården här i kil istället. Barnen på fritids blev lite ledsna att jag skulle sluta och jag kommer sakna flera av dom! Men jobb med barn och sen ha barn hemma passade inte mig men jag provade iallafall och jag är ju några erfarenheter rikare av det. :)

 

Nu är det dax att umgås lite med darlingen här. Han tycker jag är vääääldigt tråkig som bara sitter och skriver.

 

Carpe Diem!

 

//Kicki

Presentation


En ny blogg om mitt och min familjs liv. En blogg om de väsentliga sakerna här i livet. Om kärleken, livet, frågorna man bör ställa sig. Om allt och inget.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards