Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Va glad man kan bli för så lite.. :)

Av Kristina Olsson - 27 oktober 2010 21:42

Tittar på "The fast and the furios" med älsklingen. Sitter under filten i soffan, massa staerinljus som vanligt och lugnt och skönt. Har druckit en öl och mår hur gott som helst för stunden :)

 

Idag har H varit ledig och vi har storstädat lägenheten och tvättat all tvätt. Så skönt när det är gjort!

 

Jag var och jobbade 16-20. Det var skoj som vanligt. Idag gjorde vi musli och lite annat småplock i köket. De 4 timmarna gick hur fort som helst. Fick egen nyckel till min brukare idag och det känns så bra för då betyder det ju att han räknar med att använda sig av mig när det behövs.

 

På vägen hem så var jag och köpte en overall till Amira som H hittade på blocket igår kväll. Det är en polarn och pyret overall och den ser nästan helt ny ut så det var ett riktigt kap för de 150 kr tjejen skulle ha för den. Så nu har lillskruttan 2 fina overaller inför vintern. Så roligt när man kan hitta riktigt fina märkeskläder för inte många kronor, en ny sån overall kostar ju ca 900kr annars.

 

Imorgon ska jag åka till Bergvik med Alexander och Amira. Alexander fick pengar när han fyllde år och nu ville han iväg och köpa ett spel till sin psp eller vad det nu heter.. ;)

Jag måste köpa en mössa till Amira IGEN, det blir fjärde mössan jag köper bara den här månaden! De andra 3 har vi tappat en av, en passade inte bra och en gick sönder första dagen den var med till dagis. Ska hitta en som duger tills det är dax att börja med den riktigt varma som jag köpt till vintern.

Tänkte passa på och åka till mormor på fika imorgon när vi ändå är i Karlstad oxå.

 

Ska avsluta här för idag, dax att vara lite social med darlingen igen.

 

Carpe diem!

 

//Kicki

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina Olsson - 28 oktober 2010 21:36

Idag vill jag börja min blogg med några rader till er alla som är tagna ur en psalm som jag älskar.   "Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu. Att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du!"   De...

Av Kristina Olsson - 26 oktober 2010 21:21

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"   Hos en äldre dam på mitt gamla jobb hängde det här ordspråket i köket. På en sån där fin handsydd bodnad ni vet. Det har fastnat i mitt minne och jag tänker ofta på det, Ida...

Av Kristina Olsson - 25 oktober 2010 21:25

Idag har det vart en bra dag.     Igår kväll ringde brukaren som jag börjat jobba som tim-vik hos och behövde ha vikarie måndag- tisdag så idag jobbade jag 9-13 och imorgon blir det 8-13. Inte så mycket men bättre än inget ju :) Jag trivs bra på ...

Av Kristina Olsson - 24 oktober 2010 14:39


Ja då var det dax igen då      Hade ju en annan blogg förut men det var länge sen nu och kände att jag ville starta nåt nytt nu. Här kommer jag skriva om allt och inget. Om min vardag med tokungarna och Haitham, om livet, kärleken, ja det mesta.....

Presentation


En ny blogg om mitt och min familjs liv. En blogg om de väsentliga sakerna här i livet. Om kärleken, livet, frågorna man bör ställa sig. Om allt och inget.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards