Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Första blogginlägget i nya bloggen.

Av Kristina Olsson - 24 oktober 2010 14:39

Ja då var det dax igen då   

 

Hade ju en annan blogg förut men det var länge sen nu och kände att jag ville starta nåt nytt nu. Här kommer jag skriva om allt och inget. Om min vardag med tokungarna och Haitham, om livet, kärleken, ja det mesta..

 

Idag är jag så jäklans trött! Amira fick feber igår kväll och hon hostar mycket när hon sover. Hon var vaken flera ggr inatt och jag sprang upp och ner ett antal ggr. Hon sover på nedervåningen och vi på övervåningen så det blev några rundor i trappen innan hon äntligen somnade om igen. När hon väl hade somnat till ordentligt så var det nästa sjuklings tur. Gabriel fick ett släng av magsjukan inatt och hann inte ner från sin loftsäng så det var ju överallt. Han var helt förstörd stackarn. Det var bara att skura överallt, duscha honom och sen la jag och Gabriel oss i soffan och sov istället. När Gabriel väl somnat och jag precis skulle till att somna kom Haitham tassandes, då hade han drömt att jag inte var bredvid honom och sen när han vaknat och jag inte var där på riktigt så hade det blitt lite jobbigt. Godingen :) Slutade med att vi drog fram en madrass och trängdes på den resten av natten.

 

H har verkligen gjort en helomvändning. Förut var det ju väldigt nära att vi gjorde slut för det funkade inte alls, vi var alldeles för olika och tyckte inte alls likadant om i stort sett allt. Men sen hände något som gjorde att H fattade att jag verkligen kan lämna honom och gå vidare med någon annan och sen dess har han verkligen gjort allt för att visa att han verkligen vill att vi ska fixa det här tillsammans. Så bra jag mår med honom just nu har jag inte mått tidigare i de snart 3 år vi varit tillsammans. Jag hoppas det stannar här nu och det säger han oxå. Gäller väl bara att jobba tillsammans och inte mot varandra som vi gjort förut.

 

KÄRLEK

  

(H har solen i ögonen, därför han ser lite skum ut).

 

Har precis gett barnen mat, dom är inte ett dugg roliga att ha med att göra idag. Dom bråkar och skriker konstant. Hoppas det blir kvällen snart :(

Gabriel ska till pappa ikväll för det är Niclas vecka från och med idag. Amira ska få vara hemma från dagis imorgon, vill inte skicka iväg henne när hon haft feber hela dagen idag.

 

Får ge mig här för idag innan trollisarna river hela huset.

 

//Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina Olsson - 28 oktober 2010 21:36

Idag vill jag börja min blogg med några rader till er alla som är tagna ur en psalm som jag älskar.   "Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu. Att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du!"   De...

Av Kristina Olsson - 27 oktober 2010 21:42

Tittar på "The fast and the furios" med älsklingen. Sitter under filten i soffan, massa staerinljus som vanligt och lugnt och skönt. Har druckit en öl och mår hur gott som helst för stunden :)   Idag har H varit ledig och vi har storstädat lägenh...

Av Kristina Olsson - 26 oktober 2010 21:21

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"   Hos en äldre dam på mitt gamla jobb hängde det här ordspråket i köket. På en sån där fin handsydd bodnad ni vet. Det har fastnat i mitt minne och jag tänker ofta på det, Ida...

Av Kristina Olsson - 25 oktober 2010 21:25

Idag har det vart en bra dag.     Igår kväll ringde brukaren som jag börjat jobba som tim-vik hos och behövde ha vikarie måndag- tisdag så idag jobbade jag 9-13 och imorgon blir det 8-13. Inte så mycket men bättre än inget ju :) Jag trivs bra på ...

Presentation


En ny blogg om mitt och min familjs liv. En blogg om de väsentliga sakerna här i livet. Om kärleken, livet, frågorna man bör ställa sig. Om allt och inget.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards