Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Kristina Olsson - 26 oktober 2010 21:21

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"

 

Hos en äldre dam på mitt gamla jobb hängde det här ordspråket i köket. På en sån där fin handsydd bodnad ni vet. Det har fastnat i mitt minne och jag tänker ofta på det, Idag är en sån dag.

 

Dagen bara försvann, den gick hur fort som helst.

 

Jag jobbade 8-13. Det gick bra och jag börjar bli lite varm i kläderna igen. Idag var jag med min brukare på träning. Det gick bra men det var lite jobigt med bilen. Jag kör ju min egen bil om han behöver ut på något och min bil är inte hög och min brukare är inte så stark och fixar inte att resa sig utan hjälp. Idag var  första gången. Att få honom in i bilen var ju inga problem men att få honom ut sen var en annan femma. Det blev flera omtag innan jag fick upp honom så nu värker det i min rygg. Sen var det ju en ny situation för mig eftersom jag inte är van att vara ute i bil med mina vårdtagare. Tungt var det!! Men jag har lärt mig nåt nytt och nästa gång så kommer det gå mycket bättre! :)

Haitham ska få massera min rygg när han kommer hem så kanske det släpper lite.

 

Jag ska jobba kvällen imorgon 16-20. Känns så otroligt skönt att det börjar bli lite jobb nu! Jag söker ALLA jobb jag kan söka och är ute på arbetsförmedlingens hemsida 2-3 ggr/dag. Vore väl tusan om man inte skulle få nåt iallafall!

 

Imorgon är H ledig. Ska bli skönt! Trivs så bra med att vara hemma med honom nu förtiden. Det var ett tag som jag fick lite små ångest bara jag tänkte på att han skulle vara ledig för då slutade det alltid med att vi tjafsade om nåt men nu var det ett tag sen som tur var :) Är såå glad för att det funkar nu! Nu när han är ledig så hjälps vi åt att städa och tvätta så att jag slipper ta den biten ensam eftersom han jobbar såpass mycket. Sen brukar han laga maten när han är ledig. Han lagar mycket god arabisk mat och han hittar alltid på nåt nytt. Alexander har även börjat äta hans mat nu och det är bra betyg kan jag lova för Alexander har tidigare vägrat äta eller ens smaka på nåt som inte ser ut som det "vanliga" vi brukar äta. Gabriel däremot, han äter precis allt och är inte rädd för att prova smaka på allt.

 

Har börjat med en ny "vana" här hemma. När barnen har lagt sig och jag har plockat undan så tänder jag stearinljus i hela vardagsrummet, fixar en kopp te och sätter mig under filten i soffan och bara är. Det är helt underbart! Mår så bra när det är mysigt omkring mig, dämpad belysning och lågt ljud på TV-n. Det enda jag saknat den sista veckan är en bra bok! Jag måste gå till bibblan den här veckan så fort jag får en stund över! Är det någon som har något bra förslag på en riktigt bra bok?

 

Nu är det dax att avsluta bloggandet för den här gången. Min darling är på ingång och det ska bli en stund filmtittande och sen ropar nog kudden på mig ganska snart känner jag. :)

 

Carpe Diem!

 

//Kicki

Presentation


En ny blogg om mitt och min familjs liv. En blogg om de väsentliga sakerna här i livet. Om kärleken, livet, frågorna man bör ställa sig. Om allt och inget.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards