Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

En bra dag

Av Kristina Olsson - 25 oktober 2010 21:25

Idag har det vart en bra dag.  

 

Igår kväll ringde brukaren som jag börjat jobba som tim-vik hos och behövde ha vikarie måndag- tisdag så idag jobbade jag 9-13 och imorgon blir det 8-13. Inte så mycket men bättre än inget ju :) Jag trivs bra på jobbet. Det känns lite konstigt att bara vara hos en person eftersom jag är van att springa runt hos flera efter mitt jobb i hemtjänsten. Jag har inte fått in rutinerna och sånt ännu men det kommer ju det med. :) Min brukare är en jätte skön person och det är roligt att jobba hos honom.

 

Blev en snabbfika hos mormor efter jobbet och sen var jag med Niclas till Bergvik och köpte fusk-ollar till Gabriel och Amira. Niclas skulle köpa vinterjacka oxå och behövde hjälp med lite smakråd. Skönt att strossa runt på Bergvik en stund utan barnen.

 

Ikväll har Jenny och Felicia varit här en stund. Amira var supertrött och supergrinig så hon var lite jobbig att lägga men nu sover hon iallafall. Jag har ju Alexander den här veckan oxå men han är ju väldigt självgående nu. Han har blitt så stor nu min första bebis. Kan inte fatta att han redan är 10 år! Tiden har gått så sjukt fort! Det är konstigt det här med tid, innan barnen kom så kändes det ju som man hade så mycket tid att hinna med allt men nu känns det ju som om dagens timmar inte räcker till. Jag har hittat en dikt som får en att tänka efter.

 

To my grown-up son

My hands are busy through the day
I didn’t have much time to play
The little games you asked me to
I didn’t have much time for you.

I’d wash your clothes, I’d sew and cook
But when you’d bring your picture book
And asked me please to share your fun
I’d said “A little later, son”.

I’d tuck you in all safe at night
And hear your prayers, turn out the light
Then tiptoe softly to the door
I wish I’d stayed a minute more.

For life is short and years rush past
A little boy grows up so fast
No longer is he at your side
His precious secrets to confide.

The picture books are put away
There are no children’s games to play
No goodnight kiss, no prayers to hear
That all belongs to yesteryear.

My hands once busy, now lie still
The days are long and hard to fill
I wish I might go back and do
The little things you asked me to.

 

Den här dikten får en verkligen att tänka till. Jag tycker den förmedlar allt så bra och man börjar tänka efter. Kanske det inte är så viktigt att det ska städas och plockas hela tiden?! Tror inte barnen dör av lite damm i hörnen. Jag vill att dom som vuxna ska tänka tebax på sin barndom som nånting bra och att dom hade en mamma som hittade på bus och lekte lekar och tog sig tid med dom. En mamma som lyssnar och tar sig tid till barnen och ger dom uppmärksamhet och allt dom behöver just den stunden dom behöver det slår nog alla bullbakande, superpedantiska,karriärlystna, stressade mammorna som inte har tid att se sitt barn på riktigt med hästlängder! Tror inte ni det?

 

Nu är det dax för sängen för min del, det är en ny dag imorgon. :)

 

Carpe Diem!

 

//Kicki

 

 

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina Olsson - 28 oktober 2010 21:36

Idag vill jag börja min blogg med några rader till er alla som är tagna ur en psalm som jag älskar.   "Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu. Att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du!"   De...

Av Kristina Olsson - 27 oktober 2010 21:42

Tittar på "The fast and the furios" med älsklingen. Sitter under filten i soffan, massa staerinljus som vanligt och lugnt och skönt. Har druckit en öl och mår hur gott som helst för stunden :)   Idag har H varit ledig och vi har storstädat lägenh...

Av Kristina Olsson - 26 oktober 2010 21:21

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"   Hos en äldre dam på mitt gamla jobb hängde det här ordspråket i köket. På en sån där fin handsydd bodnad ni vet. Det har fastnat i mitt minne och jag tänker ofta på det, Ida...

Av Kristina Olsson - 24 oktober 2010 14:39


Ja då var det dax igen då      Hade ju en annan blogg förut men det var länge sen nu och kände att jag ville starta nåt nytt nu. Här kommer jag skriva om allt och inget. Om min vardag med tokungarna och Haitham, om livet, kärleken, ja det mesta.....

Presentation


En ny blogg om mitt och min familjs liv. En blogg om de väsentliga sakerna här i livet. Om kärleken, livet, frågorna man bör ställa sig. Om allt och inget.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards